Forum GrY kOmPuTeRoWe Strona Główna GrY kOmPuTeRoWe
FoRuM o GrAcH kOMpUteRoWyCh
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

The Sims Światowe Życie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GrY kOmPuTeRoWe Strona Główna -> Simsy 1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matek13
Administrator


Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Nie 18:47, 22 Kwi 2007    Temat postu: The Sims Światowe Życie

Nie ma chyba takiej osoby w Polsce, co ja mówię - na świecie, która nie zasmakowałaby w graniu w The Sims! Jeśli jest, to niech się lepiej nie przyznaje -))))
Słowem wstępu przypomnę tylko, że Simowie to mieszkańcy CimSity. Gracz po raz pierwszy ma możliwość ingerowania w ich codzienne życie. Cała zabawa zaczęła się w grze The Sims, a teraz doczekaliśmy się rozwinięcia do wersji podstawowej. Proszę się nie krzywić, że to nie jest dwójka, jest to nadal ten sam produkt, tylko udoskonalony poprzez dodatki. Teraz na waszych oczach rozbiorę rodzinę, o przepraszam: rozbiorę grę, na czynniki prawie pierwsze. Nowością numer jeden, jaka rzuci się wam w oczy, to miejsca, w których będziecie osiedlali wasze rodzinki. Co prawda wszystkie plansze mają tą samą topografię i rozmieszczenie ulic, ale różnią się stopniem zasiedlenia. Na pierwszym terenie znajduje się sześć domków (2 zamieszkane), na drugiej są tylko trzy domki (1 zamieszkany) a pozostałe trzy plansze pozostawiono zagospodarowaniu według waszego gustu. Co do postaci, to tworzy się je i kontroluje w taki sam sposób jak w podstawowej wersji. Teraz dostaliście możliwość kreowania większej ilości strojów i główek. Dla maniaków dorzucono stroje Roobin Hooda, Wojowniczki Xeny i kilka innych. Skoro mówimy o mieszkańcach i ubraniach to musicie wiedzieć, że pojawiły się też nowe zawody: Obibok, Muzyk, Okultysta, Dziennikarz, Haker. Oczywiście nie zapomniano o nowych formach architektury i całej masie nowiutkich przedmiotów i możliwości stylizacji wnętrz.
Jeśli macie ochotę poczytać, to rozwinę delikatnie tematyki zawodów i stylów. W podstawowej wersji mieliście dziesięć ścieżek kariery zawodowej: Biznes, Porządek Publiczny, Rozrywka, Sport, Nauka, Medycyna, Polityka, Poza Prawem, Wojskowość i Ekstrema. Dodatek "The Sims: Światowe Życie" oferuje wam pięć już wspomnianych: Muzyk, Obibok, Okultysta, Dziennikarz i Haker. Oto bardzo skrótowe charakterystyki nowych zawodów, a zainteresowani poznają je bardziej szczegółowo grając:

# Muzyk - rozpoczyna od ulicznego śpiewaka, potem może stroić- fortepiany, działać- w orkiestrze weselnej i tak dalej aż zakończycie karierę jako Gwiazda Rockowa.
# Obibok - początkowo zaczynacie jako pomocnik na polu golfowym, potem sprzedawca, ratownik i coś jeszcze się znajdzie. Typowy karierowicz.
# Okultysta - początki tego zawodu są trudne, start to szklana kula i karty Tarota, a zakończycie go na obserwowaniu UFO i zjawisk super paranormalnych.
# Dziennikarz - tu to mogę opowiedzieć- o swojej karierze (to żart oczywiście). Na początku zaczynacie od roznoszenia gazet, potem zostaniecie reporterem brukowca, redaktorem prasowym itd. Aż dojdziecie do szczytu i będziecie prowadzili własny program! Zagrajcie a przekonacie się jak ciężka jest praca redaktora prasowego!
# Haker - na początek potestujecie sobie gry komputerowe, później je zaczniecie projektować- , aż zostaniecie doskonałym Programistą

Tak, te kariery robią wrażenie i dostarczają naprawdę dużo dobrej zabawy. Co do stylów to twórcy programu przeszli sami siebie. Możecie zacząć urządzać dom w stylu Kolonialnym, Japońskim, Brytyjskim, Rustylanym, Średniowiecznym i Nowoczesnym. Każdy z nich ma swoje charakterystyczne elementy, ale obejrzenie ich pozostawiam ponownie wam. Cóż tu jeszcze dodać? Gdybym chciał teraz opisać wszystkie nowe przedmioty, to powstałby poradnik zamiast recenzji, a nie o to chodzi. Wspomnę tylko o przedmiotach specjalnych, które znajdziecie w grze. Wszystkie one mogą wam pomóc lub zaszkodzić, ale to tylko zabawa i ryzyko jest też nieduże, choć pożar domu może być przykry-)))

# Antyczna Lampa Oliwna - mieszka w niej Dżin. Możecie go wezwać- tylko raz, ale zawsze możecie kupić- nowa lampę. Wezwany duch spełni dla was jedno życzenie, które jest jak ślepy los. Wszystko zależy od humoru, jaki ma Dżin. Możecie dostać- garniec pieniędzy, kochankę, czeki lub mieć- w domu awarię, pożar i inne kataklizmy. Ogólnie to fajna zabawa - nie wiedzieć- , co się może przydarzyć- .
# Teleskop Podwórkowy "Star Track" - pozwala na obserwowanie nieba, przez co rozwija umiejętność- "Nauka". Lecz i tu kryje się haczyk. Otóż zbyt długie gapienie się w niebo może wywołać- wilka z lasu. Znaczy to, że przylecą Obcy i porwą waszego Sima, przebadają go i zwrócą. Niestety nie będą go gwałcić- i na małe Ufoki nie liczcie, jedynie pogrzebią mu w umyśle.
# Lalka Voodoo - no to już chyba wszyscy znają, ale żeby ją dać- Simowi w łapki? Mała laleczka znajduje się w gustownej trumience. Sim, który jej użyje, dostanie dodatkowy punkt "Rozrywki". Spróbujcie ją wykorzystać- na swojej wirtualnej małżonce - efektów nie zdradzę, ale naprawdę wesoło.
# Robot Domowy Servo - to najdroższy przedmiot (15000 Simoleonów), ale naprawdę warto nabyć- . Szkoda tylko, że nie ma go w życiu codziennym. Robi wszystko, sprząta, zmywa, gotuje, naprawia! Ja takiego chcę - żona da mi piwo wypić- spokojnie-)))
# Kryształowa Kula "Madame Blahbotfry" - do czego może służyć- Kryształowa Kula? Postawcie w pobliżu krzesło i poproście Sima by jej użył. Otrzyma wówczas przepowiednie.
# Stół "Alchemik" - dzięki niemu możecie rozwinąć- zdolność- "Logika". Oprócz tego możecie tu wytworzyć- niesamowite mikstury o dziwnych właściwościach!



Chyba pora zacząć podsumowywać ten dodatek. Gra zdobyła na całym świecie tysiące fanów i fanek. My możemy się cieszyć, że dodatek ukazał się tak szybko u nas w kraju i to w pełni zlokalizowany. Tłumaczenie jest świetne i zabawne. Dźwięk jest również miły i sympatyczny, choć w porównaniu z jedynką nie dokonano chyba zbyt wielkich zmian. Dużym atutem gry jest jej grafika. Macie możliwość wyboru trzech opcji, w jakich możecie oglądać grę. Po prostu im bliżej tym wszystko wygląda cudowniej! Elementy wystroju wnętrz można nazwać arcydziełem sztuki graficznej. Ta gra pozostaje nadal wielkim hitem w swoim gatunku. Możecie w nią grać bez przerwy, zmieniając wystroje wnętrz, kariery i przyjaciół. Mogę was zapewnić, że w grę będziecie grać tak długo, aż spadnie wasze zainteresowanie! A to zdaje się nie kończyć, bo osobiście znam takie osoby (Imperatorowa), które potrafią siedzieć cały dzień i o 3 nad ranem nie mieć dość! Niestety, na koniec jednak wspomnieć muszę o minusie. Nadal nie poprawiono faktu odniesienia realnego czasu do życia. No rany nie znam nikogo, kto by pił kawę i jadł kawałek pizzy przez 2 do 3 godzin! Ci, co grali niech spróbują rano dokonać Simem porannej toalety, nakarmić go i nie spóźnić się do pracy! Realnie potrzeba nam na to 45 minut, ale Simom ze 3 godziny! Pocieszającym pozostaje fakt, że chociaż ubierają się automatycznie! Mam cichą nadzieję, że ten drobny szczegół nie umknie twórcom podczas pracy nad druga częścią i będziemy dalej twierdzić, że gra może kandydować do Hitu roku! Lub nawet do Hitu przełomu stulecia!

ocena końcowa
9 / 10


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GrY kOmPuTeRoWe Strona Główna -> Simsy 1
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin