Forum GrY kOmPuTeRoWe Strona Główna GrY kOmPuTeRoWe
FoRuM o GrAcH kOMpUteRoWyCh
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradniki Zwierzaków

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GrY kOmPuTeRoWe Strona Główna -> Simsy 2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matek13
Administrator


Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Nie 20:25, 22 Kwi 2007    Temat postu: Poradniki Zwierzaków

Tresura zwierzaków
# Zasady tresury przedstawi nam Lourdes Sakkai. Nauka sztuczek wygląda tak samo u psów i kotów.
# Posiadanie zwierzaka wiąże się z wymaganiem dużego metrażu terenu. Początkowo nie polecam wpuszczania nie wychowanych pupili do domu, bo mogą bardzo nabrudzić.
# Należy przygotować odpowiednie miejsce do wypoczynku, zabawy i często uzupełniać miskę. Dla dobrego nastroju możemy również użyć kodu*.
# Gdy pies nie zaspokoi potrzeby gryzienia, zaczyna coś szarpać**.
# Wtedy należy go jak najszybciej skarcić, nim zbroi coś nowego.
# Nagany dosyć mocno niszczą stosunki. Dobrym sposobem jest chwila uczuć po skarceniu. Wpływa to również dobrze na nastrój psa i jego nastawienie podczas tresury.
# Zaczynamy tresurę w momencie, gdy zwierzak i sim mają dobry nastrój. Początkowo zwierzakowi trzeba pokazać sztuczkę.
# Jeżeli zwierzak jest inteligentny, to sztuczkę może opanować już po chwili...
# ...jednak czasem na początku pupil nie rozumie że to zabawa i np. leży zdechły przez 40 minut.
# Jeżeli sami nie możemy poradzić sobie ze zwierzakiem lub brakuje nam czasu, to dzwonimy po tresera.
# Nauczyciel zjawia się dosyć szybko. Jednak nie polecam dzwonienia do niego, gdy nasz sim nie zarabia więcej niż 300$ i nie ma pełnego konta, bo usługa jest dosyć droga.
# Rzeczywiście nauka sztuczek idzie szybciej, jednak korzystniej jest uczyć zwierzaka samemu.
# Po zakończonej pracy trzeba zająć się simem. Połowicznie od jego nastroju zależy jakość kształcenia zwierzaka.

* maxmotives
** zwierzaki nie zniszczą mebli, które zostały pobrane z Internetu


Tryb tworzenia zwierzaka.
W gąszczu warstw i innych gadżetów...
Tworzenie zwierzaka, choć bardzo zbliżone do procesu tworzenia simów - to jednak bardzo się różni. Krok 1: Oczywiście musimy od czegoś zacząć tworzenie swojego pupila. Pierwszym takim krokiem jest wybranie kim będzie - kotem czy psem. Następnie decydujemy o jego płci, wieku oraz wielkości (tylko w przypadku psa).
Krok 2: Teraz stajemy przed wyborem - stwarzamy całkiem nowego zwierzaka na pustym projekcie lub edytujemy istniejącego już w grze. Najlepiej wybrać pierwszą opcję, (czysty zwierzak podpisany jest frazą: Stwórz kota/psa), mamy wtedy praktycznie pewność, że nasz pupil będzie w pełni unikalny.
Krok 3: Kolejny krok to już zabawa w poważniejsze sprawy. Tu decydujemy głównie o wyglądzie sierści naszego zwierzaka. Aby był on naprawdę unikalny trzeba się przy tym trochę pobawić. Na początku wybieramy kolor podkładu - czyli kolor ogólny sierści. Rożnorodność naszych zwierzaków umożliwiają warstwy, których możemy dodać nieskończenie wiele. Do wyboru mamy różne elementy. Kolor pyska, ucha, brzucha... naprawdę możliwości jest wiele i można sobie poszaleć. Dla każdej warstwy wybieramy także kolor. Na końcu decydujemy o formie sierści. Do wyboru jest kilka rodzajów m.in kręcona.
Krok 4: W tym etapie decydujemy o wygladzie ogólnym. Wybieramy jak mają wyglądać, uszy, ogon, pyszczek i inne. Twórcy dają nam do wyboru kilka gotowców, jednakze możemy także skożystać z "suwaków" by stworzyć własne kroje, wcięcia itp. Nad wyborem co chcemy edytować (w lewym górnym rogu) znajduje się także postać tworzonego zwierzęcia. Gdy na nią klikniemy decydujemy o różnych dodatkach. Możemy sprawić by zwierzak był kudłaty, miał "krzaczaste" brwi itp. Warto tu zajrzeć, ponieważ po takiej zmianie zwierzak może wyglądać o wiele lepiej.
Krok 5: Ta część to już sama przyjemność. Decydujemy jaką nasz zwierzak będzie miał obrożę. Myślę, że nie trzba tu nic opisywac, to poprostu czysta fantazja, wybieramy którąś z istniejących.
Krok 6: Tutaj decydujemy podobnie jak u simów o znaku zodiaku naszego zwierzęcia, oraz umiejętnościach - jaki ma być. Przy ręcznym sterowaniu "emocjami" zwierzaka zmieniają się także znaki zodiaku. Osobiście polecam właśnie ten sposób (ręczny) ponieważ, fajnie kiedy zwierzak jest taki jakiego go stworzyliśmy. Znak zodiaku i tak praktycznie znaczenia nie ma. Zato cechy wrodzone jak najbardziej.

Internet stoi otworem dla zwierzaków
Swojego pupila możemy także udostępnić w internecie dla innych graczy do pobrania. Nie robimy tego w osobnym programie a właśnie podczas tworzenia. Czynność tą możemy wykonać w drugim etapie tworzenia. Aby wysłać lub spakować swojego zwierzaka, musimy zapisać daną rasę. Przycisk zapisu znajdzemy w lewym górnym rogu (dyskietka). Po zapisaniu, zwierzak pojawia się na liście ras. Możemy mu teraz nadać nazwę. Następnie klikamy na ikonę z "kulą ziemską" i strzałką. Nastąpi połączenie ze stroną TheSims2.com. Gra poprosi o podanie danych do konta. Po zalogowaniu, wpisujemy nazwę i opis zwierzaka. Po zatwierdzeniu, nasz pupil zostaje wysłany i autoamtycznie umieszczony na naszym MySimPage do pobrania dla innych użytkowników. Jeżeli chcemy zapisać zwierzaka na dysku, wystarczy kliknąć ikonę z "ludzikiem wchodzącym do pudełka"

Błędy po stworzeniu
Oczywiście nie obylo się bez błędów Wink Ten odkryłem przypadkiem.
Także u zwierząt możemy zadecydować o związkach rodzinnych. Do wyboru oczywiście nie mamy małżeństwa. Błąd tkwi jednak w informacjach. Gdy łączymy zwierzaki, komunikat gry informuje, że decydujemy o związkach simów Wink Jest to jednak drobny błąd i możemy go pominąć i zapomnieć Razz


Interakcje i "panel sterowania" zwierzaków!
Pupile wkraczają do naszego domu.
By zdobyć zwierzaka, do wyboru mamy kilka opcji. Możemy go stworzyć w narzędziu "Stwórz zwierzaka", przy tworzeniu rodziny lub adoptować któregoś z porzuconych pupili (dotyczy kotów i psów). Pierwsza opcja została już powierzchownie omówiona w pierwszej części naszego testu. Opcja druga wygląda podobnie jak przy adopcji dziecka.

Z telefonu wybieramy opcję, która odpowiada Adopcji Zwierzaka. Po jej wybraniu, sim wykręca numer do biura adopcyjnego. Wyświetla nam się komunikat, gdzie pokazane są zdjęcia dostępnych zwierzaków. Po kliknięciu możemy się o nim więcej dowiedzieć. Np. jakie umie wykonać triki. Po kilku chwilach od zgłoszenia chęci adopcji pod nasz dom przyjeżdża policja i oddaje zwierzaka w nasze ręce. Nie wybieramy mu imienia, zostało ono nadane już wcześniej.

Teraz zwierzaki!
Interakcje zachodzące między zwierzakami, oraz między zwierzakiem i simem są poprostu rewelacyjne. Wyglądają bardzo naturalnie co wpływa na korzyść ogólną gry.
Moim zdaniem najciekawsze zachowania to:

* Wdrapywanie się na miskę przez małego szczeniaka
* Przytulanie dziecka z kotem
* Spanie dziecka na zwierzaku
* Przyklejenie się do szyby przez chomika

Są to animacje, które podbiły moje serce, co nie oznacza, że inne nie są ciekawe. Bardzo fajnie wygląda także tresura, kiedy nasz sim się męczy by zwierzak wkońcu spróbował go naśladować a on się patrzy i nie wie o co chodzi (widać to na pierwszym filmie). Ciekawie wyglądają także sprzeczki pomiędzy kotem i psem (je także przedstawiłem na jednym z materiałów).

Na gratulacje zasługuje także efekt wyglądania przez okno psa. Jest to poprostu rewelacyjny widok. By taka animacja miała miejsce musimy posiadać okno z parapetem, które jeżeli dobrze pamiętam pojawiło się w dodatku: Własny Biznes.

Zwierzaki i ich "panel sterowania"
Także zwierzaki mają swoje potrzeby. Możemy je na bieżąco kontrolować w ich panelu sterowania. Czasami także same upominają się o swoje, prosząc o jedzenie czy zabawę. Także pupile przeżywają wydarzenia bieżące. Mogą się zaprzyjaźnić z simem bądź innym zwierzęciem lub być dla siebie wrogiem. Zwierzak w swoim panelu ma także dział "Zachowania wyuczone", w którym możemy obserwować czy wie co dobre a co złe. Prawie po każdej jego wykonanej czynności, możemy go za nią pochwalić lub nakrzyczeć. Umożliwia to uczenie zwierzaka dobrych manier. Aby rozpocząć taką naukę po wykonaniu czynności przez zwierzaka, klikamy na niego, pojawiają nam się różne interakcje do wyboru m.in: dopieść itp. Wśród nich będzie także "Pochwal za ..." w miejscu kropek pojawi się za jaką czynność możemy pochwalić. Istnieje także odmienna forma, w której nakrzyczymy na zwierzaka za swoje czyny, np. niszczenie kanapy


Kupowanie i budowanie - nowe możliwości.
Od podstaw czy remont extremalny?
Nowy dodatek: Zwierzaki, oferuje dość sporo nowinek, jeżeli chodzi o tryb budowania i kupowania. Pojawia się wiele przydatnych opcji, które myślę, że będą gratką dla osób zainteresowane główne tym członem gry. Dlatego, tych co chcą wypróbować większość nowinek zapraszamy do budowy od podstaw, jednakże nie musimy zaczynać wszystkiego od początku nowe narzędzia pomogą nam w remoncie prawie wszędzie.

Młotek w dłoń i jedziemy...
Jesteśmy na wybranej parceli. Krzywy teren? Czas to zmienić. Nie musimy już przeciągać specjalnego narzędzia przez cały teren, teraz wystarczy jedno kliknięcie i teren naszej parceli, jest równy i prosty, że mucha nie siada Wink. Naprawdę przydatne i dzięki niemu oszczędzamy czas.
Osobom, które zdecydowały się na remont extremalny polecamy narzędzie "młotka", które usuwa wszystko w błyskawicznym tempie. Tu także wystarczy jedno kliknięcie na wybrany przedmiot. Koniec z nudnym i stopniowym usuwaniem przedmiotów "grupowych". Np. mamy biurko a na nim komputer. Teraz nie musimy już usuwać każdego po kolei. Chwytamy młotek, klikamy na biurko i wszystko znika. Kolejne przydatne nadzędzie, które zaoszczędzi cenne minuty poświęcone dla remontu.
Nie lubisz stawiać ścian? Od początku były do wyboru w grze różne gotowce, które stawiają ściany za nas. Teraz przybyły kolejne dwa. Jedno z nich ustawia czworokątny pokój z ukośnymi ścianami, drugie tworzy ośmiokątne pomieszczenie. Nie dokońca potrzebne, ale może się przydać.

Nowy mieszkaniec w domu.
TS2: Zwierzaki, wprowadzają do naszych simowych domów nowych przybyszy, dlatego także pod nich powinniśmy przystosować nasze miejsca zamieszkania. Specjalnie dla nich została przygotowana całkiem nowa kategoria przedmiotów do kupienia. Miski, drapaki, budy, myszki, szczotki - czego dusza zapragnie. Nowa kategoria nie świeci pustkami i mamy do wyboru dość sporo gadżetów dla naszych pupili. Warto je zamocować w różnych miejscach, bo w przeciwnym przypadku możemy się pożegnać z niektórymi przedmiotami, które należą do nas. Zwierzaki poprostu je poniszczą.

Zwierzęta a budowanie
Obecność nowych postaci czuć wszędzie, nawet w trybie budowania. Specjalnie dla nowych przybyszy powstała specjalna kolekcja kosmiczna, okna w kształcie psich łap, drzwi z odciskami i wiele innych. Dla prawdziwych zwierzo-manów to naprawdę odlot. Okna w kształcie psiej łapy - marzenie Wink


Tryb tworzenia chomika i papugi.
Tą opcję opiszę na przykładzie gryzonia.
Także w przypadku tych stworzeń mamy prawo do stworzenia własnego - jednak nie dokońca. Kiedy w naszym domu poijawi się już klatka dla zwierzaka, kiedy nasz sim do niej podejdzie, możemy wybrać jedną z interakcji. Na początku musimy wyposażyć klatkę. Wtedy pojawia się okno informacyjne wybieramy imię oraz wygląd. Mamy do wyboru kilka wzorów. Potem musimy pamiętać o róznych sprawach takich jak: karmienie, sprzątanie czy zabawa. Choć zwierzak nie jest duży, jest to dla niego ważne inaczej może zdechnąć.

UWAGA!
W klatce chomika pojawia się także opcja "wypuść". Nie chodzi tu jednak o wypuszczenie po domu. Powoduje to, że nasz chomik deportuje się z domu i już go nie mamy, musimy kupić go na nowo.

Nie tylko Zwierzaki...
Dodatek nie wprowadza jednak tylko nowości dla zwierząt, co cieszy. Pojawiły się także nowinki dla simów. Np. nowy telewizor czy telefon.


Instalacja, tworzenie i okolica
Instalacja
Proces instalacyjny nie trwa zbyt długo. Na naszym sprzęcie, zajęło to w okolicach 10 minut. Jednakże dzięki wprowadzeniu formatu DVD, instalacja nie wymaga zmiany płyt - w wyniku czego, na ten czas możemy w ogóle odejść od komputera.

Pierwsze wrażenie i instalacja wewnętrzna
Ładowanie gry, przebiega standartowo w towarzystwie, przyjemnej i spokojnej muzyki. Mimo iż już zainstalowaliśmy dodatek na swoim pececie, po wybraniu okolicy, musimy wprowadzić zwierzaki na dany teren. Jest to operacja jednorazowa, dla każdej okolicy. Cały proces nie trwa długo, jednakże muzyka lecąca w tle może zacząć nas usypiać.

Witajcie Zwierzaki!
Od teraz w danej okolicy, możemy się już w pełni cieszyć z zainstalowanego produktu. Po załadowaniu okolicy, pojawia się typowe powitanie: "Witamy w grze ...".
Na pierwszy rzut oka, nic się drastycznie nie zmieniło, poza przybyciem kilku nowych funkcji. No to zaczynamy grę!

Nowe przyciski i funkcje
W całym panelu zarządzania trochę zmian. W charakterystycznym kółku opcji, przy ikonie "Stwórz rodzinę" przybył "cień" psa i kota. Po kliknięciu ładuje się a następnie włącza proces tworzenia nowych postaci dla danej okolicy. Przy ikonach dodawania mini-okolic, które doszły wraz z kolejnymi dodatkiami, także pojawiła się nowa ikona. "Psia łapa" nie powoduje jednak dodania nowej "pod-okolicy", wyświetla ona jedynie informacje o dodatku.

Tworzenie rodziny
Tworzenie rodziny z udziałem zwierzaków, jest naprawdę przyjemne. Tryb "Stwórz zwierzaka" został naprawdę dobrze dopracowany i za to należą się brawa dla twórców. Cały proces przebiega podobnie jak w przypadku tworzenia simów. Charakterysytczne 6 etapów i w każdym zajmujemy się określoną częścią naszego pupila. Wybieramy: kolor sierści, nakładamy warstwy, wybieramy rasę, możemy ją także modyfikować przekształczając elementy zwierzaka, począwszy od pyska, kończąc na ogonie. Zabawa przy tworzeniu jest naprawdę przednia. Niektóre kształty i wielkości mogą doprowadzić do łez.
Niestety zwierzaki nie wyglądają tak realistycznie jak byśmy się spodziewali. Po wybraniu płci zwierzaka nie mamy żadnych szans by rozpoznać jego płeć. Nie ma żadnego charakterystycznego znaku rozpoznawczego i tutaj wielki minus.

Skoro zwierzaki, to i simy!
Jeżeli zdecydowaliśmy się na stworzenie nowej rodziny, napewno będziemy także tworzyć jakiegoś opiekuna dla zwierzaka. Tutaj naprawdę wielki zawód. W dodatku nie pojawił się żaden nowy strój!

Nowe możliwości okolicy...
Mimo tego, że w grze nie pojawiła się nowa okolica to możemy poszczycić się nowymi mozliwościami, które naprawdę zadowalają. W trybie obiektów do okolicy pojawiły się nowe rzeczy, takie jak np. Linia szybkiej kolei. Kiedy dodamy ją do naszej okolicy efekt jest naprawdę zadowalający. Poza tym, pojawiło się także kilka nowych "zabytków" do dodania w naszej okolicy. Mam tu namyśli m.in. imitację StoneHenge. Efekt także zadowala. Ogólnie, można powiedzieć, że nowe wyposażenie dla okolicy cieszy oko i napewno poprawia ogólny wizerunek terenu.
Do wyboru pojawiło się także wiele nowych parceli, także tych publicznych. M.in: sklep zoologiczny.


Tajne Kody
Krok 1

Musisz wysłać swego psa do pracy -dzięki awansowi swego zwierzaka odblokujesz jeden z kodów. Wystarczy jeden aby móc zacząć wygenerowywać nastepne.

Krok 2

Wchodzimy do Opcji gry i klikamy na kluczyk w prawym dolnym rogu, otworzy nam sie nasz nowy wygenerowany kod. Klikamy na mały kluczyk obok kodu i wpisujemy swoje imie - nadajemy w ten sposób nazwe swojemu kodowi.

Krok 3

Jeśli znamy jakies inne kody (np.te wygenerowane przeze mnie) klikamy na kluczyk w prawym dolnym rogu i wpisujemy dany kod (są to te literkii i liczby) i dzieki temu otwieramy kolejne kody.
Jesli klikniemy ponownie na kluczyk obok kodu bedziemy mogli mu nadac swoja nazwe.

Krok 5

Wchodzimy do Panelu Tworzenia Zwierzaka i cieszymy sie z nowych kodów- tworzać nietypowe zwierzaczki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GrY kOmPuTeRoWe Strona Główna -> Simsy 2
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin