Forum GrY kOmPuTeRoWe Strona Główna GrY kOmPuTeRoWe
FoRuM o GrAcH kOMpUteRoWyCh
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradniki ogólne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GrY kOmPuTeRoWe Strona Główna -> Simsy 2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matek13
Administrator


Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Nie 19:17, 22 Kwi 2007    Temat postu: Poradniki ogólne

Windows Vista i gra The Sims 2
Konfiguracja testowa
Procesor : AMD Athlon XP 2800+
Pamięć : 1 GB
Karta graficzna : ATI Radeon 9550 128 MB
System operacyjny : Windows Vista Home Premium

Podczas pierwszego uruchomienia komputera system Windows Vista przeprowadza test poszczególnych komponentów naszego komputera, co ma na celu ułatwić użytkownikowi wybór gier oraz programów, które powinny bezproblemowo działać na naszym sprzęcie. Po przeprowadzeniu tego testu system wyświetla ocenę w skali 1-6.

Przebieg instalacji
Instalacja gry The Sims 2 na systemie Windows Vista przebiega niemal że identycznie jak w poprzednich wersjach Windowsa, z tą różnicą że system przed uruchomieniem instalatora prosi o potwierdzenie chęci zainstalowania gry.

Po instalacji gra zostaje automatycznie dodana do �Centrum gier�. Jeżeli mamy połączenie z internetem system pobierze z niego także informacje o klasyfikacji gry oraz okładkę.

Pierwsze uruchomienie podstawowej wersji gry i pierwsza niezbyt miła niespodzianka
Gdy spróbujemy uruchomić grę zobaczymy komunikat informujący nas o problemach ze zgodnością.

Jeśli mimo wszystko zdecydujemy się na uruchomienie gry wyświetli się komunikat błędu

Aby móc uruchomić grę musimy z oficjalnej strony gry pobrać łatkę do gry, która likwiduje ten problem (jeżeli zainstalujemy jakikolwiek dodatek gra zostanie spatchowana podczas instalacji i nie będziemy musieli ściągać łatki ręcznie). Mimo zainstalowania łatki system nadal może nas informować o problemach ze zgodnością, jednakże teraz możemy już śmiało uruchomić grę Smile

Wydajność i płynność gry
Na nowym systemie Microsoftu gra działa równie płynnie jak na jego poprzednich wersjach. Po ustawieniu najwyższych detali gra chodzi płynnie i nie sprawia większych problemów.

Podsumowanie
Jak już pewnie większość z was wywnioskowała po przeczytaniu tego artykułu, gra nie sprawia większych problemów a płynność jej działania jest porównywalna do płynności działania na poprzednich wersjach systemu. Jeżeli w najbliższym czasie macie zamiar zmienić system na Vistę, a wasz komputer spełnia jej wymagania sprzętowe nie powinniście się martwić o to, czy gra The Sims 2 będzie na niej działać poprawnie.


SimPE Kolorowanie i Kariera
# Włącz Wizards of SimPe i wybierz Recolours. (Obrazek)
# Wybieramy obiekt np. stołek i wybieramy Next.(Obrazek)
# Wybieramy teksturę, którą chcemy edytować i wybieramy Next. (Obrazek)
# Najpierw zapisujemy obraz. Otwieramy go programem graficznym i edytujemy. Później importujemy go i klikamy na Next. (Obrazek)

# Nazywamy swój obiekt i wybieramy Finish. (Obrazek)
# Po włączeniu obiekt znajdujemy w grze.

Kariera
Tworzenie nowej kariery

1. Tworzenie kariery zaczynamy od pobrania pliku z szablonem kariery. Zajdziecie go pod adresem tutaj. Gdy już go pobierzecie wypakujcie go do jakiegoś folderu (w moim wypadku jest to folder "Kariery" na pulpicie).
2. Włączamy teraz SimPE i otwieramy plik base.package z folderu, do którego wypakowaliśmy plik kariery.rar. (Obrazek)
3. Po otwarciu pliku klikamy na Narzędzia->Bidou's Carter Editor� ( Obrazek )
4. W okienku, które się pojawi z listy rozwijanej "Language" wybieramy opcję "0x10 - Polish", w pole "Carrer Title" wpisujemy nazwę naszej kariery (ja wpisałem "Milioner") oraz z listy "Reward" wybieramy nagrodę zawodową. ( Obrazek )
5. Z listy "Job levels" wybieramy pierwszy stopień kariery.
6. W pole "Title Male" wpisujemy nazwę stopnia kariery dla mężczyzny (W pole "Title Female" wpisujemy natomiast nazwę dla kobiety). Następnie w pole "Desc Male" wpisujemy krótki opis danego stopnia dla mężczyzny (W pole "Desc Female" wpisujemy opis dla kobiety). Następnie z listy "Outfit" wybieramy ubranie, w jakie nasz sim będzie się uierał do pracy, a z listy "Vehicle" wybieramy jakie auto ma przyjeżdżać po niego (jeśli nie będzie posiadał własnego samochodu). ( Obrazek )
7. Powtarzamy punkt 6. dla każdego stopnia kariery
8. Przechodzimy na zakładkę "Hours & Wages". Z listy "Job Levels" wybieramy pierwszą pozycję.
9. Następnie ustalamy godziny pracy i wynagrodzenie dla wybranego stopnia kariery. W pole "Start" wpisujemy o której godzinie sim ma zaczynać pracę, W pole "Hours" ile godzin ma pracować. W pole "Wages" wpisujemy dzienną pensję. Następnie wybieramy w jakie dni nasz sim ma pracować. ( Obrazek )
10. W dziale "Motives" ustalamy o ile mają spadać poszczególne potrzeby podczas pracy naszego sima. ( Obrazek )
11. Powtarzamy punkty 9 i 10 dla każdego stopnia kariery.
12. Przechodzimy na zakładkę "Promotions". Z listy "Job Levels" wybieramy drugą pozycję.
13. W dziale "Current Level" wybieramy ile punktów umiejętności oraz przyjaciół rodziny musi nasz sim posiadać, aby awansować na dany stopień kariery. ( Obrazek )
14. Powtarzamy punkt 13 dla każdego stopnia kariery z wyjątkiem stopnia 1.
15. Przechodzimy na zakładkę "Chance Cards" i wybieramy pierwszy stopień kariery (Wpisujemy liczbę w pole "Current Level').
16. W pole "Chance of happening" wpisujemy jaka jest szansa na wystąpienie tego zjawiska, w pole "Choice A" wpisujemy napis, który ma się pojawić na pierwszym przycisku, a w polu "Chance B" napis, który będzie na drugim. ( Obrazek )
17. W pole "Text Male" wpisujemy tekst, który ma się pojawiać gdy nasz sim jest mężczyzną, a w pole "Text Female", gdy jest kobietą (Gdy wpiszemy "$Me" będzie się w tym miejscu pojawiać imię naszego sima).
18. W zakładce "Pass A" w pole "Text Male" i "Text Female" wpisujemy teksty dla mężczyzny/kobiety, gdy wybierzemy poprawną odpowiedź, a w polach "Effect" wpisujemy co sim dostaje gdy wybierze poprawną odpowiedź (możemy także wpisać liczbę z minusem, przez co sim straci daną liczbę punktów umiejętności/pieniędzy. To samo robimy na zakładce "Pass B"
19. Powtarzamy punkt 18 dla zakładek "Fail A" i "Fail B", tyle że wpisujemy teksty dla błednych decyzji.
20. Zamykamy okienko "Carrer Editor".
21. Klikamy na Plik->Zapisz jako i zapisujemy plik pod dowolną nazwą (np. "Milioner.package") Ten plik zawiera teraz nasza karierę. Jeśli będziemy chcieli ją zmodyfikowac wystarczy otworzyć ten plik.

Testujemy naszą karierę

1. Kopiujemy plik z karierą do folderu "Moje dokumenty\EA Games\The Sims 2\Downloads\Carrers".
2. Uruchamiamy grę The Sims 2.
3. Teraz gdy klikniemy na gazetę i wybierzemy opcję "Poszukaj pracy" przy odrobinie szczęścia trafimy na naszą karierę Wink. ( Obrazek )
4. Jeśli nie chce nam się czekać, to wpisujemy kod "boolProp tesTingCheatsEnabled true". Trzymając SHIFT klikamy na gazetę i wybieramy "*Praca dla dorosłych->Nazwa naszej kariery".


Twój film - Niech twój film zagra w simowych TV
1. Wybierz plik filmowy (w formacie avi), kliknij na niego prawym przyciskiem myszy i z menu, które się pojawi wybierz opcję "Kopiuj".

2. Wejdź do folderu "Moje dokumenty\EA Games\The Sims 2\Movies\..." (gdzie kropeczki, to jeden z folderów. W zależności, do którego folderu wgramy plik filmowy będzie on wyświetlany na danym kanale. Opis każdego z folderów poniżej.).

Opisy poszczególnych folderów:
Broadcast\TvChildren - Telewizja dla dzieci
Broadcast\TvFood - Kanał Smakoszy
Broadcast\TvMusic - Kanał Muzyczny
Broadcast\TvSBN - Wiadomości Simów
Broadcast\TvSports - Kanał Sportowy
Broadcast\TvWorkout - ?
Games\ssx - Film będzie wyświetlany podczas gdy sim gra w SSX'a.
Games\sc4 - Film będzie wyświetlany podczas gdy sim gra w SimCity 4.
Games\esrb - Film będzie wyświetlany podczas gdy sim gra w The Urbz.

3. Kliknij prawym przyciskiem myszy w pustym miejscu i wybierz przycisk "Wklej".


Własna muzyka - Twoja muzyka w The Sims 2!
1. Wybierz muzykę i klikając prawym klawiszem wybierz kopiuj.
2. Wejdź w moich dokumentach do folderu "EA Games"->"The Sims 2"->Music-> ..... (gdzie kropeczki to odpowiedni rodzaj muzyki)
3. Klikając prawym przyciskiem myszy wybierz: wklej!

Majster - Własne podłogi, tapety i tereny!
1. Uruchamiamy aplikację "The Sims 2: Majster Plus"
2. Z głównego menu, wybieramy jaką teksturę chcielibyśmy tworzyć (pokrycia ścian; pokrycia podłóg; pokrycia terenu)
3. Po wybraniu propozycji jaką tworzyć będziemy klikamy na plus, który znajduje się po lewej stronie na dole
4. Bedzie tam narazie tylko aplikacja "Wzór.bmp" i na niego tez klikamy, a potem na tzw. ptaszka.
5. Potem wchodzimy do Moich dokumentów, i wchodzimy w katalog Ea Games/The Sims 2/Projects i tam będzie katalog Majster Plus. Wchodzimy do niego!
6.Tam wybieramy katalog, który odpowiada do nazwy wyboru (co tworzymy) i tam otwieramy w jakims programie graficznym, aplikację Wzór.bmp I rysujemy! Zapisujemy go w formacie *.bmp
7. Po narysowaniu wzorku na tapecie, podłodze czy pokrycia terenu, otwieramy znów naszego majstra klikamy na plus i z listy wybieramy nazwę naszego projektu! Klikamy ptaszka i gotowe. Tadaaaaa!!


Własna Okolica - Stwórz własny teren do The Sims 2
1. W panelu gry wybieramy mały, najlepiej pusty teren i wczytujemy go.
2. Przechodzimy do trybu burmistrza i nazywamy miasto.
3. Cały teren pokrywamy szosami. (powinny być dosyć gęste i głównie w środku)
4. Wychodzimy z gry i zapisujemy zmiany.
5. W folderze dokumenty szukamy folderu Sim City 4.
6. Kopiujemy plik z Sim City 4 / Regions/ nazwa regionu / nazwa miasta
7. Skopiowany plik wklejamy do The Sims 2 / SC4 Terrains.
8. Gdy uruchomimy grę, tworzymy nowe miasto i z listy dostępnych terenów wybieramy własny.
9. Teren gotowy! Wystarczy już tylko go zaprojektować.


Panel - Zmień kolor panelu gry!
Będziecie potrzebować :

- Najnowszej wersji programu SimPE (do pobrania ze strony [link widoczny dla zalogowanych])
- Programu graficznego obsługującego pliki .tga

A więc zaczynamy:
1. Otwieramy folder "Program Files\EA GAMES\The Sims 2\TSData\Res\UI" oraz kopiujemy plik ui.package do folderu "Moje dokumenty" (Będzie to nasza kopia zapasowa na wypadek gdybyśmy coś popsuli. Jeśli będą potem występować błędy w grze zawsze możemy przywrócić naszą kopię).

2. Włączamy SimPE. Wybieramy Plik->Otwórz...

3. W oknie, które się pojawi przechodzimy do katalogu "Program Files\EA GAMES\The Sims 2\TSData\Res\UI", zaznaczamy plik ui.package i wybieramy "Otwórz".

4. W "Drzewie zasobów wybieramy pozycję "All Resources".

5. Po prawej stronie okna SmPE klikamy na przycisk "Filtr". Powinno nam się pojawić okienko "Filtr zasobów"

6. W pole "Instancje filter" wpisujemy " 0xA9200100 ", a następnie klikamy na przycisk "set". Na liście po środku powinien wyświetlić się teraz tylko jeden element

7. Zaznaczamy jedyny wyświetlany na liście element. W dolnym okienku powinien się pojawić podgląd głównego panelu.

8. Klikamy prawym przyciskiem na ten element na liście i wybieramy "Extract"

9. Wybieramy miejsce w którym chcemy zapisać plik. W moim wypadku będzie to folder "Moje Dokumenty". Plik zapisujemy pod nazwą bar.tga .

10. Uruchamiamy teraz nasz program graficzny i otwieramy w nim wcześniej zapisany plik. W tym poradniku opiszę proste przekolorowanie pliku używając Photoshopa, lecz w innych programach będzie to wyglądać podobnie.

11. Klikamy na Obrazek->Dopasuj->Barwa/Nasycenie. (Zapamiętajmy wartość w polu tekstowym "Barwa". Przyda się ona jeszcze później)

13. Czyż nie piękny efekt ? Teraz pozostało nam jeszcze powrotem wgrać naszą pracę do gry.

14. Zapisujemy plik graficzny i zamykamy edytor grafiki.

15. W SimPE ponownie klikamy prawym przyciskiem myszy na jedyny wyświetlany element i wybieramy "Replace".

16. W oknie które się pojawi wybieramy nasz plik "bar.tga" i klikamy na "Otwórz" (Aby plik był widoczny w liście rozwijanej na dole okna musimy wybrać opcję "All Files (*.*).

17. Powinno nam się teraz pojawić okno dialogowe. Klikamy w nim na "Tak". W podglądzie powinniśmy teraz zobaczyć przekolorowaną przez nas wersję panelu.

18. Zostały nam jeszcze dwie rzeczy do zrobienia. Ponawiamy kroki 7-16 tyle że dla dwóch instancje filterów : 0xA9600001 oraz 0xCB001105 (Przy przekolorowywaniu używamy takiej samej wartości dla pola "Barwa").

19. Klikamy teraz jeszcze na Plik->Zapisz i czekamy aż plik się zapisze. Następnie zamykamy SimPE.

20. A teraz to na co wszyscy czekali : oglądamy efekt naszej pracy.


CASy - Stwórz pomieszczenie gdzie tworzysz swoich simów!
1. Wchodzimy do Mój komputer -> C: -> Program Files -> EA GAMES -> wybieramy folder z dodatkiem np. The Sims 2 Własny Biznes -> TSData -> Res -> GlobalLots. Są tam dwa pliki: CAS! i YACAS!

2. Kopiujemy plik CAS!.

3. Wklejamy plik CAS! do folderu Moje dokumenty -> EA GAMES -> The Sims 2 -> LotCatalog.

4. Nazwę zmieniamy na: cx_00000000 ( zamiast dwóch ostatnich zer wpisujemy numer kolejnego pliku. Czyli jeśli w folderze LotCatalog ostatni plik nosi nazwę cx_00000020 to plik �CAS!� nazywamy cx_00000021 )

5. Włączamy grę i w skrzyni domów szukamy domku o dziwnej nazwie : jlghjidsfln.

6. Stawiamy go i wchodzimy do niego

7. W środku znajdują się dwa obiekty. Możemy je przestawiać, stawiać inne obiekty, zmieniać kolory ścian i podług.

8. Po zakończeniu zapisujemy prace i wychodzimy w otoczenie.

9. Wkładamy nasz �CAS!� do skrzyni domów i wyłączamy grę.

10. W folderze Moje dokumenty -> EA GAMES -> The Sims 2 -> LotCatalog szukamy ostatniego pliku i kopiujemy go do folderu Mój komputer -> C: -> Program Files -> EA GAMES -> wybieramy folder z dodatkiem np. The Sims 2 Własny Biznes -> TSData -> Res -> GlobalLots.

11. Plikowi CAS! zmieniamy nazwę na: backup.CAS! a naszemu plikowi
nadajemy nazwę CAS!.

12. Włączamy grę i podczas tworzenia rodziny widzimy nasze dzieło!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GrY kOmPuTeRoWe Strona Główna -> Simsy 2
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin