Forum GrY kOmPuTeRoWe Strona Główna GrY kOmPuTeRoWe
FoRuM o GrAcH kOMpUteRoWyCh
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradniki Studiowanie na ekranie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GrY kOmPuTeRoWe Strona Główna -> Simsy 2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matek13
Administrator


Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Nie 20:29, 22 Kwi 2007    Temat postu: Poradniki Studiowanie na ekranie

Kręcimy własny film
Etap I: Przygotowania
Zaczynamy od skonfigurowania jakości zapisu materiału video w opcjach w ustawieniu nagrywania

1. Rozdzielczość filmu - im jest wyższa tym bardziej szczegółowy i ostry obraz uzyskujemy, ale też obciążamy w ten sposób komputer (dlatego przy słabszych komputerach ustawiamy na średni)

2. Jakość kompresji � pierwsze trzy ustawienia maja mały wpływ na wydajność komputera (nie obciążają go). Ostatnia opcja � wysoka, bez kompresji sprawia iż na dysku zapisywane są ogromne ilości danych. Proponuje zatem opcję trzecią � wysokie (osobiście jednak używam często ostatniej a jeśli parcela ,na której nagrywam, jest dość duża wybieram właśnie opcję trzecią)

3.Zapis filmu z dźwiękiem - Jeśli nie chcemy aby w filmie były słyszane odgłosy Simów , melodie itp. To wyłączamy tą opcję co dodatkowo zmniejsza obciążenie systemu � ja osobiście nagrywam zawsze przy wyłączonym dźwięku. Jeśli jednak ktoś by chciał żeby np. było słyszalne chrapanie Sima podczas snu włączamy tą opcje a później wyłączamy.

4.Ustawiamy czas nagrywania filmu � . Zalecane jest jednak od 60 do 120 sek. Pamiętajmy jednak ,ze podczas nagrywania macie wszystko w spowolnionych ruchach � po prostu zaczekajcie aż nagra się do limitu czasu jaki ustawiliście � bądźcie cierpliwi.

5.Wpisujemy także kody :

showHeadlines on/off Wyłącza wszystkie baloniki z 'myślami' Simów ('on włączone, 'off'- wyłączone) � Uwaga działa przy dodatku NŻ

Plumbbobtoggle on/off Włącza lub wyłącza diament nad głową sima ('on włączony, 'off'- wyłączony) � działa przy dodatku WB

Jednakże jeśli posiadamy tylko dodatek NS lub sama opcje gry to staramy się kręcić z tak maksymalnie bliska aby nie było widać ani kryształków ani dymków z myślami Simów. Wpływa to znacznie na jakość filmu chociaż na początku mi też to za bardzo nie wychodziło.

Ważne : Warto zredukować szczegóły grafiki w opcjach wyświetlania. Oszczędzamy moc komputera a detale i tak nie będą widoczne nawet w najwyższej jakości filmu.


Etap II: Uczymy się pracować kamerą

Warto jest wpierw nakręcić kilka drobnych scen i sprawdzić ich jakość zanim przystąpimy do kręcenia właściwego filmu. Zobaczyć czy limit czasu jest odpowiedni, czy nie widać kryształków itp.

1.Każde nagranie zaczynamy i kończymy naciśnięciem klawisza V - Ekran zostaje wtedy otoczony ramką z ikona kamery. Przy czym zarówno ta właśnie ramka jak i panel kontrolny gry nie są nagrywane. Na koniec nagrania zostaniemy poinformowani gdzie film został nagrany, najczęściej jest to folder EGames/The Sims2/Movies

2. Uwaga Ważne: Filmujemy to samo ujecie z wielu ustawień kamery : Sim z daleka , Twarz Sima , drugi Sim , ja najczęściej robię to w taki sposób, że robię opcje pauzy , ustawiam kamerę w innym ujęciu , wyłączam pauzę i ponownie wciskam V i nagrywam � tak filmuje z różnych ujęć wtedy kamera nie skacze a to naprawdę ważną sprawa w filmie

Jeśli jednak chcemy cos nagrać w jednym ujęciu i chcemy w trakcie przybliżyć, ustawmy kamerę jak najlepiej a w trakcie nagrywania klikamy prawym przyciskiem myszki , pojawi się taki niebieski znaczek a następnie powoli przesuwamy myszka do przodu ale bardzo powoli ( proponuje popróbować wpierw) �

3. Pamiętamy też o dobrym oświetleniu, zwłaszcza jeśli kamerujemy sceny wieczorne. Lepiej jest dać więcej świateł i należy pamiętać aby je włączyć zanim będziemy kręcić daną scenę.

4. Bardzo przydatna na co dzień samodzielność Simów staje się nam często kula u nogi, kiedy chcemy wymusić na nich zaplanowane w scenariuszu akcje. Można częściowo zatem zlikwidować ich autonomiczność wyłączając wolna wolę

6.Bardzo często chcemy tez nagrać jakieś wydarzenie specjalne jak narodziny dziecka , pierwszy pocałunek, ślub czy tez porwanie przez kosmitów � należy wówczas przed nagrywaniem zaznaczyć podgląd wydarzeń specjalnych

Uwaga: Jeśli nagrywamy wydarzenie specjalne to warto zacząć nagrywać chwilkę wcześniej niż się to wydarzenie rozpocznie gdyż można nie zdążyć go nagrać, później wytnie się zbędny fragment podczas sklejania filmu w Movie Makerze ale za to nie straci ważnej sceny. Jeśli jednak nie zdążymy � wychodzimy z parceli nie zapisując gry, wchodzimy ponownie i próbujemy jeszcze raz nagrać ważne wydarzenie.

7.Staramy sie nie kręcić przy niskich ścianach bo to psuje caly efekt , staramy sie tez aby nie było widac nieba( mi sie to czasem nie udaje ale bardzo sie staram)

Etap III: Kręcimy film

1.Zaczynamy od napisania scenariusza - wymyślamy historię - jeśli to serial planujemy długoterminowo.

2.Przygotowujemy miejsca akcji - budujemy lub meblujemy dom, wybieramy parcele publiczne na które wyślemy Sima albo również je budujemy ( ja np. zbudowałam plaże specjalnie do filmu). Jeśli w danej scenie będzie brało udział kilku Simów waro zaopatrzyć się w Merola Minds Mirrow ( hak za pomocą którego można kierować Simami nie zamieszkującymi naszej parceli - czyli gośćmi i wszystkim i NPC-ami jak ogrodnicy , pokojówki i reszta).

3.Tworzymy naszych bohaterów głównych. Simy jednakże zmieniają swoje nastawienie z upływem czasu warto jest więc czasem stworzyć klona , który będzie tak samo albo podobnie się zachowywał ale za to będzie miał inny charakter.

4.Na koniec - szukamy nietypowych rozwiązań np. wrzucamy jakiś nasz film do folderu Moje Dokumenty/ EGames /The Sims2/Movies/Broadcast. Dzięki temu wyświetlamy go w telewizorze a Simy mogą to oglądać a my to ładnie sfilmujemy.

Można tez np. nagrać fragment w deszczu czy tez zrobić zbliżenie na Sima i jednocześnie wpisujemy kod :
boolProp testing...=>Shift+skrzynka pocztowa=>show Facial Anims
Simy robią różne miny ( porada elkakub) � pewnie widzieliście jak w jej filmach Sim puszcza oczko.

Ponadto cała reszta to Wasza inwencja twórcza plus dużo samozaparcia , przygotowanie scenariusza , Simów, scenografii. Proponuje tez obejrzeć kilka filmów innych użytkowników i jeśli czegoś nie wiemy pytajmy się innych.

Filmy są tam podzielone na kategorie: Comedy, Drama, Music films, Horrors, Si- Fi - klikamy na details a następnie na Watch it i albo ogladamy bezposredni albo ściagamy na komputer. Polecam film The Beauty and The Beast - jest super !!


Montujemy własny film
1. Otwieramy Movie Makera, który znajduje się w: Start/Programy/Akcesoria/Movie Maker Kiedy już otworzysz ten program kliknij na �importuj obraz video�. Odszukaj folder w którym masz zapisane swoje simowe filmy (domyślnie Moje Dokumenty/Ea Games/Sims 2/Movies) i wybierz ten który cię interesuje.

2. Dane ujęcie (jeśli jest długie) może być podzielone na mniejsze - można użyć wszystkich, można też niektóre pominąć - Przeciągamy je na dół do kwadratów na dole z seriami ujęć. Będą one wyświetlane w czarnym kwadracie po prawej stronie - możemy je tam oglądać.

3. Jeśli dane ujęcie wyda sie nam za krótkie albo nagraliśmy niepotrzebny fragment możemy odciąć go uzywając 2 od lewej ikony podziału mieszczącej się pod czarnym ekranem, można tez uzywać Ctr+ L


4. Możesz także dodawać do swojego filmu obrazy-wystarczy kliknąć w �importuj obraz� -postępuj z nimi tak samo jak z video.

5. Kolejnym etapem naszej pracy, który bardzo uatrakcyjni nasz film jest dodawanie przejść pomiędzy ujęciami. Kliknij na �pokaż przejścia wideo�. Wszystkie przejścia ukażą się teraz na miejscu efektów. Wybrane przejście przeciągnij na jeden z tych małych prostokątów pomiędzy kwadratami. Oczywiście jeśli chcesz aby przejście było między każdą ze scen musisz zapełnić wszystkie prostokąty

6. Następnym naszym krokiem będzie dodawanie efektów specjalnych. Klikamy na ' Przeglądaj efekty specjalne' i wybieramy któryś z nich klikając na niego i przeciągając go na maleńka gwiazdkę pod danym kwadratem ujęcia

Do najciekawszych efektów należą :

:: Łagodnie do środka
:: Zwolnienie o połowę (przydaje się bardzo gdy chcemy wydłużyć scenę)
:: Przyspieszenie podwójne (często dodaje na napisach pomiędzy ujęciami)
:: Poszarzenie filmu lub sepia (gdy nagrywamy np. wspomnienia Simów)
:: Podobnie jak efekty przejść , możemy obejrzeć wszystkie te efekty specjalne na czarnym ekranie zanim wybierzemy ten najbardziej dla Nas odpowiedni.

7. Przystępujemy do dodawania napisów do filmu - tych na początku i na końcu filmu ale także i tych na danym ujęciu. Kilkamy na 'Utwórz tytuł lub napisy końcowe'

Podobnie postępujemy z napisami na koniec filmu. Do napisów końcowych tabelka jest bardziej złożona - ponieważ jest więcej linijek. Tekst w pierwszej i drugiej, będzie większy od pozostałych napisów. Napisy przed wybranym klipem - postępujemy identycznie jak w przypadku napisów na poczatku i końcu filmu.

Natomiast jesli chcemy dodać dany dialog na wybranym klipie - kilkamy na opcję - Tytuł na wybranym klipie w serii ujęć. Wpisujemy dany dialog a następnie jest najlepiej wybrać animację o nawie Napislub Maszyna do pisania( propnuje tez zmniejszyć czcionkę jak najbardziej) Jak zwykle klikamy - na gotowe - dodaj tytul do filmu ale tym razem dany tekst pojawi sie nam na osi czasu, która jest tuż pod kwadratami z kadrami filmu - możemy wtedy dowolnie przesuwać dany napis - jesli jest w złym miejscu.

8. Ostatnim już etapem naszej pracy będzie dodanie muzyki bądź dubbingu.Klikamy na 'Importuj audio lub muzykę' i wybieramy piosenkę która Nas interesuje. Przeciągamy ją pod oś czasu. Pojawi się tam jako długi pasek. Możesz nią przesuwać, skracać ją decydując kiedy ma się skończyć, kiedy się zacząc. Mozna ją też wczesniej pociąć na części

Gdy klikniesz prawym klawiszem myszy naosi czasu na muzykę możesz także ustawić jej głośność, ustawić opcję - Stopniowo zmniejsz głośność - przyadaje się wtedy zwłaszcza gdy dodajemy kilka linii melodycznych.

9. W czasie całej pracy klikamy cały czas na Plik/Zapisz jako a w trakcie praacy zapisz.

Oczywiście wybieramy jako miejsce zapisu Nasz komputer a następnie w ustawienich filmu wybieramy allbo najlepszą jakośc zapisu jeśli film ma od1 do 2.5 minuty), powyżej lepiej jest wybrać Opcje - Dopasuj optymalnie do rozmiaru pliku i wpisać około 20 - 23MB

Kilkamy dalej i czekamy az film się zapisze - następnie eksporujemy go do rapida a link podajemy w temacie na Forum albo też wgrywamy na putfile bądź You Tube do bezpośredniego oglądania.


Kostki z Rozrywki Rodzinnej
Krok 1: Tworzymy nowy dokument. Wymiary są dowolne, ale bez przesady. Pamiętajmy, że musi nam się tam zmieścić kilka elementów.

Krok 2: Na pierwszej warstwie tworzymy kwadrat z zaokrąglonymi rogami, poniżej jego dane techniczne:
Kolor: #F66420 (pomarańczowa kostka), #F6921A (żółta kostka)
Zaokroąglenie rogów: 0.31 cm (w naszym przykładzie, zależy to od wymiaru kostki)
Wymiary: Nie określone. Zależy to od tego, jakie chcemy logo. Pamiętajmy, że nie może być idealny kwadrat. Lepiej niech ta figura wchodzi bardziej w prostokąt.

Krok 3: Teraz czas nałożyć efekty na nasze kostki. Nakładamy efekt: Faza i płaskorzeźba. Poniżej jej parametry.

Krok 4: Powielamy warstwy. Czyli utwarzamy tyle kostek ile nam potrzeba, zmieniając kolor na przemian (żółty, pomarańczowy). Na koniec układamy je w pewien schemat. Lekki obrót, nałożenie i kostki gotowe Smile


Rozświetlenie
Potrzebne materiały:
- Adobe Photoshop (przedstawiony poniżej przykład został wykonany na wersji: 6 CE)

Krok 1: Tworzymy nowy dokument (wymiary dowolne, byle nie za małe). Nadajemy kolor 1 warstwie. Tworzymy kolejną i na niej narzędziem do robienia linii robimy kilka pasków przez cały dokument. Najważniejsze jest by był to kolor inny niż tło. Inaczej nie zobaczymy efektu. Następnie wchodzimy w menu: Filtr -> Zniekształcenie -> Współrzędne biegunowe i z 2 opcji wybieramy "Kartezjańskie na biegunowe

Krok 2: Uzyskujemy już coś podobnego do końcowego efetku jednak to jeszcze nie jest to. Zaznaczeniem eliptycznym robimy koło na warstwie z "paskami" i wycinamy ją. Tworzymy nowy dokument o wymiarach większych od wyciętego obszaru.

Krok 3: Wklejamy w nowym dokumencie nasz wycinek. Czywiście dajemy także kolor tła. Dodajemy maskę do warstwy. (Okno -> Warstwy -> na dole ikonka z opisem "Utwórz maskę warstwy").

Krok 4: Na maskę warstwy nakładamy gradient radialny. Staramy się jakoś estetycznie wycelować aby rozswietlenie było równe.

Krok 5 FINAŁ: I oto efekt końcowy Smile Samo rozświetlenie kryształu jest już nasze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GrY kOmPuTeRoWe Strona Główna -> Simsy 2
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin